10 Mayıs 2014 Cumartesi

Opencart Kurulum Resimli Anlatım

Opencart Kurulum  Resimli Anlatım

Merhabalar, Bugün sizlere OpenCart kurulumundan bahsedeceğim. OpenCart bildiğiniz üzere bizlere bedava olarak sunulan PHP tabanlı bir E-Ticaret sistemi. Hali hazırda bugün, azımsanamayacak sayıda profesyonel firmalar ve bazı orta ölçekli firmalar bu sistemi , gerek kullanım kolaylığı gerek geliştirilebilme kolaylığından kullanıyorlar. Hayatında hiç kod yazmamış birisi sıfırdan OpenCart kullanarak bir E-Ticaret sistemi oluşturabilir ve satışlarına başlayabilir. Bu sistemi kullanmak isteyenler daha önce kuruma dair herhangi birşey duymamışlarsa bugün aşağıdaki maddeleri adım adım izleyerek kurulum yapabilirler.

Öncelikle OpenCart sistem / sunucu gerekliliklerinden bahsedelim ;
- 1 Adet MySql veri tabanı
- PHP destekli bir hosting
- Apache ya da Windows ISS
- Fsock

Yukarıda ki özellikler hosting servis sağlayacınız tarafından verilmiyorsa ne yazıkki OpenCart kurmanız mümkün olmayacaktır. Lakin korkmayın bugün hosting firmalarının %95′i bu özellikleri size sunuyor. Servis sağlayacınızın bu özellikleri destekleyip desteklemediğini öğrenmek istiyorsanız, Ozellikler.PHP adında bir dosya oluşturun ve içerisine not defterinde şu satırı ekleyin “<?php phpinfo(); ?> ” Bu şekilde Hosting sağlayacınızın butün özelliklerini göreceksiniz ve oluşan sayfa aşağıdaki gibi olacaktır.

Adım Adım Open Cart Kurulumu

Adım 1 -  Site Kaynak Dosyalarını İndir
Öncelikle OpenCart’ın kaynak dosyalarını indirmemiz gerekiyor. An itibariyle kurulum yaparken en güncel sürüm 1.5.3.1 Siz bu yazıyı okurken belki yeni başka bir sürüm çıkmış olabilir. Kaynak kodlarını “http://www.opencart.com/index.php?route=download/download” adresinden indirebilir ve sürüm bilgilerine erişebilirsiniz.

Dikkat : Bazı destek forumları kendileri bu kodları düzenleyip sizin indirmenize olanak sağlıyor, bu durumda kodlarla biraz oynamış oluyorlar. Bu ileride size bir güvenlik açığı olarak dönebileceğinden, lütfen resmi kaynaklardan dosyaları indirin. Türkçe sürümlere pek itibar etmeyin zaten OpenCart’ın kendi sitesinden türkçeleştirme dosyalarını da bedava olarak indirebilirsiniz.

Adım 2 -  Bir FTP programı ile web adresine OpenCart’ı yükle !
Herhangi bir FTP programı aracılığı ile indirdiğimiz bu dosyaları web sitemize yükleyeceğiz. Piyasada en çok kullanılan FTP programı FileZilla olduğu için bende bu yükle işlemini FileZillaüzerinden yapıyorum.
opencart ftp yuklemesi 1024x545 E Ticaret Opencart Kurulum Adım adım Resimli Anlatım

Resimdeki gibi dosyalarınızı httpdocs içerisine yani ana dizin dediğimiz yere veya bu klasor içinde istediğiniz herhangi bir başka klasöre kopyalayın. Yükleme işlemi bağlantı hızınıza göre belirli bir zaman alacaktır.
DİKKAT : Yükleme esnasında dikkat etmeniz en en en önemli nokta eksik bir yükleme olmamasıdır. Bazen bağlantı kopması gibi nedenlerle bize gerekli olan birkaç dosya yüklenemeyebiliyor hemen aşağıda Aktarılamayanlar sekmesine tıklayarak bu yüklenemeyen dosyaları görebilir ve tekrar upload edebilirsiniz.
Yükleme işlemi bittikten sonra sisteminizin kurulum aşamalarına artık geçebilirsiniz.
Adım 3 -  Yüklediğin dizine gir ve sistemi install et !
www.siteninismi/YuklediginKlasor adresine gir, yani OpenCart’ı FTP den attığın yere, burada kullanım şartlarını kabul ediyorum gibilerinden bir sözleşme çıkacak
opencart kurulumu 44 300x170 E Ticaret Opencart Kurulum Adım adım Resimli Anlatım

Devam ettiğinizde klasör izinleriyle ilgili bir sayfa ile karşılacaksınız. Bu sayfada daha önce FTP ya da hosting panelinden yapmak zorunda olduğumuz izin olaylarını gerçekleştirmeliyiz. Bazı hostingler default olarak bunları algılıyor algılamayanlar için ayarlar aşağıdaki gibi olmalı ;
Linux için Gerekli İzinler
Linux/Unix için aşağıdaki dizin ve dosyaların yazılabilir olduğuna emin olunuz.
  • system/cache/ chmod 0755 ya da 0777
  • system/logs/ chmod 0755 ya da 0777
  • image/ chmod 0755 ya da 0777
  • image/cache/ chmod 0755 ya da 0777
  • image/data/ chmod 0755 ya da 0777
  • download/ chmod 0755 ya da 0777
  • config.php chmod 0755 ya da 0777
  • admin/config.php chmod 0755 ya da 0777
Chmod 0755 çalışmazsa 0777 yapınız.
Windows için Gerekli İzinler
Windows için aşağıdaki dizin ile dosyaların okuma ve yazma izinlerinin olduğuna emin olunuz.
  • system/cache/
  • system/logs/
  • image/
  • image/cache/
  • image/data/
  • download/
  • config.php
  • admin/config.php
Bundan sonraki ekran aşağıdaki gibi olmalıdır.
opencart kurulumu 66 E Ticaret Opencart Kurulum Adım adım Resimli Anlatım

opencart kurulumson E Ticaret Opencart Kurulum Adım adım Resimli Anlatım

İşte bu kadar ! Kurulum tamamlandı ! Artık sisteminize erişebilirsiniz.

DİKKAT : Kurulum sonrası FTP içerisinde bulunan install klasörünü mutlaka silin. config.php ve admin/config.php dosyaların CHMOD(Dosya izinlerini) izinlerini 444 olarak değiştirin. Daha fazla güvenlik sağlamak için ise admin klasörünüzün adını değiştirebilirsiniz. Çünkü OpenCart herkese açık bir sistem olduğu için bu yönetim panel klasörleri bu sistemi kullanan bütün kullanıcılarda aynıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder